Kurullarımız

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
 
Çalışanların katılımı, güçlü bir güvenlik kültürü inşa edilebilmesi açısından oldukça önemlidir. İş sağlığı ve güvenliği kurulları da tüm tarafların katılımının
sağlandığı, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tüm konuların paylaşıldığı ve çalışanların sürece dahil olduğu en etkili platformdur.
 
Üniversitede elli ve daha fazla çalışanın bulunduğu her birimde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalarda bulunmak üzere İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
oluşturulur.
 
Kurul aşağıda belirtilen kişilerden oluşur:
a) Yönetim (İşveren / İşveren Vekili),
b) İş güvenliği uzmanı,
c) İşyeri hekimi,
ç) İnsan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi,
d) Bulunması halinde sivil savunma uzmanı,
e) Bulunması halinde formen, ustabaşı veya usta,
f) Çalışan temsilcisi, işyerinde birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş temsilci.
 
Kurulun başkanı Yönetim (İşveren / İşverev Vekili), kurulun sekreteri ise iş güvenliği uzmanıdır.
Kurul “az tehlikeli” birimlerde üç ayda bir, “tehlikeli” birimlerde iki ayda bir, “çok tehlikeli” birimlerde ayda bir toplantı yapar.
Her toplantıda, görüşülen konularla ilgili alınan kararları içeren bir tutanak düzenlenir. Tutanak, toplantıya katılan başkan ve üyeler tarafından imzalanır.
İmza altına alınan kararlar herhangi bir işleme gerek kalmaksızın işverene bildirilmiş sayılır. İmzalı tutanak ve kararlar sırasıyla özel dosyasında
saklanır. Tutanak şablonuna "FORMLAR" menüsünden ulaşabilirsiniz.